24 Ocak 2013 Perşembe
Reklamda Cinsellik Nedir?
Cinsel içerikli reklamlar birçok farklı şekilde olabilmektedir. Örneğin çıplaklığın çeşitli aşamalarındaki modeller ve yalnız ya da başkalarıyla birlikte müstehcen tavırlar sergileyen modeller (Reichert, 2003, s. 15). Ayrıca reklam, çift anlamlı sözler, imalı ifadeler, bilinçaltının algısına yönelik cinsel imgeler ve cinsellikle ilgili vaatleri de kullanmaktadır. Bu tarz cinsel içerik ve imgeler, tüketicinin cinselliğe olan ilgisini kışkırtmaya ve romantik duyguları körüklemeye yaramaktadır.
Reklamda cinselliğin en çok tartışılan ve en net örnekleri, modellerin giysileri -ne giydikleri veya ne giymedikleri üzerinde yoğunlaşmaktadır (Reichert, 2003, s. 37). Seksi giysiler ve insan vücudunu ortaya çıkaran pozlar, temel cinsel mesajlar içerir.
Bedeni daha fazla açıkta bırakan giysiler ise genelde, iç çamaşırı, iç giyim, mayo ve bikinilerolmaktadır (Reichert, 2003, s. 37). Bedeni ortaya çıkarma konusunda bir adım daha ileri giderek üstsüz kadınları (tamamen çıplak önden görüntü Avrupa reklamcılığında dahi çok nadir olmasına rağmen) görüntüleyen reklamlara günümüz dergilerinde ara sıra da olsa rastlanmaktadır (Reichert, 2003, s. 37). Her zamanki gibi okuyucuların, havlularla kaplanmış, çarşaflara sarınmış veya duşperdesinin arkasındaki modellerin çıplak olduğu sonucunu çıkarmaları gerekmektedir.
Son zamanlarda yapılmış bir çalışmada genç bir adam bir reklamda neyi seksi bulduğunu şöyle anlatmaktadır: “Bedenini sıkıca sarmış dar bir Guess blucin giymiş bir kadın. Üzerinde de boyundan askılı, sırtı açık ve derin göğüs dekoltesi olan bir bluz vardı.” Genç bir kadın da benzer şekildereklamlardaki modellerin fiziksel özelliklerini seksi olarak tanımlamıştır: “Kadın veya erkek teninin bolca görünmesi bana seksi geliyor. Çıplaklık bana cinselliği çağrıştırıyor. Aynı şekilde kışkırtıcı
giysiler içindeki insanlar da” (Reichert ve Ramirez, 2000, s. 268).
Reklamlarda, bir çiftin yakınlaşmasını anlatan görüntülere de sıkça rastlanmaktadır (Reichert, 2003, s. 41). Dokunmak, öpüşmek veya seks yapar gibi gözükmek bunlar arasında sayılabilir. Bir kadın reklamda üstü kapalı cinselliği şöyle tanımlamaktadır: “Kadınla erkeğin yakınlığı. Erkeğin kadının yüzünü okşayışı ve ona bakışı.” Bir başkası ise, “Kadın ve erkek birbirlerinin kollarında, kumsalda
uzanmışlar” diyerek, bunu seksi bulduğunu söylemiştir (Reichert ve Ramirez, 2000, s. 268).
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
BAHAR TATİLLERİ
UYAN, YOLA ÇIK VE YAŞA Uzun geceler ve karlı günler bitti demiş olsak da bitmedi fakat ülkenin büyük bir bölümü ve yarı...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder