24 Ocak 2013 Perşembe

KRİZ YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ


III. KRİZ YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ
Kriz yönetimi bünyesinde klasik yöneticilik anlayışından farklı kendine özgü
birtakım özellikleri bulundurmaktadır. Kriz yönetiminin temel amacı, krizleri
önceden görebilen, türlerini ayrıştırabilen, krize karşı bir takım önlemler
alabilen, bunlardan birçok alanda yeni şeyler öğrenebilen ve en çabuk şekilde
kendini toplayan örgütler ortaya çıkarmaktır (Pearson-Mitroff, 1993: 49).
Kriz döneminin temel özellikleri talebin daralması, girdi maliyetlerinin
yükselmesi, bu nedenle rekabet koşullarının giderek yoğunlaşıp derinleşmesidir.
Örgütler bu yoğun rekabet ortamında değişik yöntemler ve teknikler kullanarak,
krizi atlatmaya çalışmaktadır (Akat, 2000: 8). Kriz yönetiminin özeliklerinin
başlıcaları şunlardır (Haşit, 2000: 66-67):
-Krizi yönetecek kişilerin algılama kapasiteleri kriz yönetiminde önemli yer
tutmaktadır. Krizleri önlemede başarı, yöneticilerin krizleri ne  şekilde
algıladıklarına bağlı olarak değişebilmektedir.
-Kriz yönetimi  devamlılığı esas olan bir durumdur. Öncesi ve sonrası
yoktur. Önceden tahmin edilebilen krizlerle ilgili hazırlanan planların sürekli
olarak denenmesi, yeniden gözden geçirilmesi uygun olacaktır.
-Kriz yönetimi ortaya çıkan krizlerin türlerine uygun olarak oluşturulmalıdır.
Her krizin kendine özgü işaretleri ve çözümleri bulunmaktadır. Bir krizin
çözüm yolu, diğer bir krizin ise içinden çıkılamaz bir hal almasına sebep
olacaktır.
-Kriz yönetiminde başarının ödülü çok büyük olabilmektedir. Krizi başarıyla
atlatan kriz yönetimi, yöneticilerin kendilerine olan güvenlerini ve morallerini
güçlendirebilmektedir. Krizleri başarıyla atlatabilmiş yöneticiler görevlerini
sağlamlaştırmanın yanında kariyerlerinde yeni bir döneme başlamaktadırlar.
-Krizin yönetilmesi çok önemli,  gerekli, zor ve hatta karmaşık bir süreci
içermektedir. Bundan dolayı krizlerin hemen çözülmesi beklenmemelidir. Uzun
ve meşakkatli bir yoldur. Krizi çözmek esnek, yaratıcı düşünceye sahip olmayı,
objektif, cesaretli, grup çalışmasını benimseyen, her an harekete hazır, yeniliğe
taraf olan, beklenmedik her türlü istek ve koşullara hazırlıklı olmayı
gerektirmektedir.
-Kriz yönetiminde, iletişim, kontrol, maliyet, kültür, düzenleme,durum
planlanması, sistemlerin karmaşıklığı ve birbirine bağlılığı gibi önemli faktörler
yer almaktadır. Bu faktörler kurumun kriz reçetesini oluşturmaktadır ve tabi ki,
örgütün değerleri ve inançları doğrultusunda krizlerin yönlendirilmesi ve
çözümünde önem taşımaktadırlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BAHAR TATİLLERİ

         UYAN, YOLA ÇIK VE YAŞA      Uzun geceler ve karlı günler bitti demiş olsak da  bitmedi fakat ülkenin büyük bir bölümü ve yarı...