24 Ocak 2013 Perşembe
KRİZ YÖNETİMİ
HALKLA İLİŞKİLER VE KRİZ YÖNETİMİ
I. KRİZ
Kernisky, bir örgütün beklentileri ile çevresinde gerçekleşenler arasındaki
büyük uyumsuzluk (1997: 843) olarak krizi nitelemektedir. Krizin oluşmasında
bir çok etken mevcuttur.
Kriz beklenmedik, aniden gelişen, hızlı hareket eden ve her hangi bir hazırlık
yapılmadan karşı karşıya kalınan ve örgüt için iyi değerlendirilmezse çöküş, iyi
değerlendirilirse bir fırsat anlamına gelebilen bir durumdur.
Stratejik dönüş noktaları diye de nitelendirilen krizin, bir iş hayatında temel
direklerin değişmek üzere olduğu anın oluşturduğu durum olabileceği, söz
konusu olan bu değişim anının yeni bir fırsat anlamına geldiği veya sonun
başlangıcına da işaret ettiği (Grove, 1997: 4) belirtilmektedir. Dünyadaki tüm
örgütlerin ortak bir noktası bulunmaktadır ve her biri sürekli kabuğunu zorlayıp
yeni yollar aramaktadır. Örgütler, zaman içinde değişime uğramaktadırlar. Bu
değişime ayak uydurmak, örgüt için belki de çok önemli hale gelen geçiş
noktasını aşmasına yardımcı olur.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
BAHAR TATİLLERİ
UYAN, YOLA ÇIK VE YAŞA Uzun geceler ve karlı günler bitti demiş olsak da bitmedi fakat ülkenin büyük bir bölümü ve yarı...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder