Campaing Türkiye'den Akın Arslan'ın haberine göre toplam 2 milyar 396 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, 2011 yılının aynı dönemine göre yüzde 5'lik bir büyüme gerçekleşti. İlk yarıda piyasalarda görülen durgunluğun reklam sektörüne de yansımaları olduğu ve son yıllarda görülen hızlı büyümenin yavaşladığı görüldü. İkinci yarıda büyümenin artacağı ve yıl sonu itibariyle toplamda yüzde 8'lik bir büyüme öngörülüyor.
Yatırımların yüzde 56,74′ünü televizyon, yüzde 23,95′ini basın, yüzde 6,78′ini açıkhava, yüzde 8,65′ini dijital, yüzde 2,70′ini radyo, yüzde 1,18′ini sinema rakamları oluşturdu.
Tüm mecralarda büyümeyi olumlu yönde etkileyen sektörler ise sırasıyla şöyle: Gıda, yayıncılık, iletişim, finans, kozmetik ve kişisel bakım, elektronik ev eşyaları, inşaat ve dekorasyon, otomotiv, ulaşım araçları ve yan sanayii, eğlence kültür sanat ve sporla ilgili faaliyetler, perakendecilik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder